Педагогічний досвід

Сучасний стан освіти потребує якісних змін. Існує багато напрямків у навчальній діяльності. Кожні 5 років пропонуються все нові та нові методи навчання та виховання. Часто виходить так, що останні розробки заперечують попередні, раніше запропоновані кимось. За численні роки своєї педагогічної діяльності вивчив та використовував різні види педагогічної роботи, і, визначив, що індивідуально-зорієнтоване навчання – найкраща форма засвоєння знань. Безпосередня і постійна робота з одним учнем, підібрані спеціальні методики навчання та індивідуальна робота з учнем дають бажані результати.

Сьогодні уже нікого не здивуєш тим, що для українців доступні навчання та робота за кордоном.

Ще декілька років у своє резюме вказував те, що мої учні навчаються у престижних ВУЗах Європи та України та працюють як в Україні так і закордоном, маючи достойну оплату праці. Я виховав самозорієнтованих особистостей. Нині для українців ситуація в державі провокує масовий виїзд на роботу за межі України.. На жаль, не адаптовані до сучасних вимог навчальні плани і незорієнтовані види спеціальностей під вимоги сьогодення, створюють прецендент, коли переважна більшість студентів отримують диплом про вищу освіту, але, по закінченні ВУЗу, прямують в країни бльзького зарубіжжя, або працювати не за фахом, а по спеціальності, яка, взагалі, не вимагає будь-якої спеціальної освіти.. Індивідуальні заняття чи то з абітуріентом чи студентом чи кандидатом, у котрого уже є, навіть, не один диплом про вищу освіту, дозволяють фахово підготувати практично працівника до нової обраної посади, враховуючи вимоги конкретного роботодавця за, порівняно, коротший термін. Таким чином, можна бути більше упевненим, що після завершення підготовки, у кандидата є всі шанси працювати за обраним фахом, а ніж приймати неминучість переходу від інтелектуальної до тяжкої фізичної праці.

Великою проблемою для кожного покоління людей – адаптація до неминучих змін. Досвід показав, що переважній більшості людей, не легко адаптуватися до нових умов, а, при потребі, змінити свій фах, перейти на інший вид діяльності. Я ж виховую і сповідую принцип універсальної людини. Колись, ще, коли вперше вступав до ВУЗу, один з представників старшого покоління викладачів сказав мені, що займатися потрібно тільки однією справою, бо інакше недосягти успіху ні в чому.. З часом я переконався, що це є не так.. Обравши будь-який напрям діяльності можна досягти успіху в усіх напрямках, маючи на це терпіння і бажання удосконалювати себе і розвивати. На власному прикладі, мені вдається поєднувати проводити наукові дослідження в області електрохімії, фізики, астрономії, та одночасно з тим, професійно займатися мистецькою діяльністю. Останніми головними здобутками у науці зараз є дослідження арктичного шельфу, де була здійснена робота з оцінки фізико-екологічних взаємодій нафти та довкілля, запропонувавши ряд заходів по ліквідації наслідків аварії розливу нафти. Розробка проектів для промислових підприємств, які успішно діють на території України, запропоновані та розроблені моделі в області електрохімії з річним великим бюджетом та розрахунком швидкого повернення вкладень.

Інший вид діяльності – мистецький. Уже більше 15 років професійно займаюся поширенням української пісні.. Допомагаю реалізуватися молодим виконавцям, як продюсер та організатор масових заходів, зокрема хорового та оперного мистецтва, фестивалів танців народів світу. 15 років я живу сценою, виконуючи пісні рівненських, українських та всесвітньовідомих композиторів естрадної, авторської, хорової, оперної, народної пісні.

Але, найбільше я захоплююся вихованням. Мабуть, найбільша задача для кожного вихователя – це виховати в українцеві українця. Ось уже 7 років поспіль працюю як педагог з майбутню ґенерацію українців у стилі козацького духу разом з Київською козацькою-лицарською школою, а зокрема, проводжу безпосереднє виховання у найбільшому в Україні таборі патріотичного напрямку: “Козацька Фортеця”. Переконаний, що українська педагогіка – найкраще підходить для українських дітей. За ці роки вдалося зустрітися з більше як 10000 представниками молодого покоління – патріотів своєї держави України, з котрими мені вдалося хоча б частково поділитися надбанням власного досвіду.

На початку реформи у Міністерастві Внутрішніх Справ України, був зацікавлений у роботі і працював з групою як викладач-тренер з математично-логічних дисциплінз групою кандидатів, що претендували на прийняття до служби у поліції в м.Рівне та області. Приємно, що серед випускників першого випуску групи рівненських поліцейських області є і мої вихованці.

Мабуть, головна радість кожного викладача – це знати, що його вихованці досягли вершин діяльності. можливо, часто, стаючи кращими за свого тренера. Я пишаюся своїми випускниками – вихованцями, котрих уже встиг віддати у цей світ: науковців, екологів, програмістів, фізиків, економістів, дизайнерів, педагогів, співаків, астрономів, психологів, соціальних працівників, тощо..

Мені також приємно, що з моїми пропозиціями та коментарями в урядових виданнях, останніми роками були здійснені правки у системі освіти, зокрема, пропозиції та внесені правки у підручники з алгебри за 8-й, 9-й класи з урахуванням потреб підготовки до ЗНО. Це вагомий здобуток. Це справедлива річ, яка породжує надію на те, що одна людина все ж у змозі змінити світ чи хоча б його певний елемент на краще. А ще я вірю в краще життя кожного українця, я вірю в краще життя українців в Україні. Головне, не забувати хто ми є, і чітко ставити мету до якої прямувати разом..

Юрій Яцика

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *